Ja, het moest er een keer van komen. Ik ben weer aan het werk. Na 5 maanden verlof te hebben gehad werd het tijd mijn baby bubbel te verlaten en een fase af te sluiten. Nu is het weer tijd voor Juliëtte naast het fulltime zorgen voor Valentijn. Hup, back to work. Hoe ben ik aan de slag gegaan en hoe heb ik het ervaren? Je leest het in dit blog.
Vakantie
Ik vond het erg lastig de baby bubbel te verlaten. Het was zo overzichtelijk en fijn. En ondertussen werd mijn bedrijf gerund door een paar toppers, dus hoefde mij daar ook geen zorgen over te maken. Maar, Valentijn ging naar de creche en voor mij brak te tijd echt aan te beginnen. Om de transitie tussen deze twee fases fijn te laten verlopen, zijn we op vakantie geweest. Dat was echt heel fijn en zeker een aanrader. Even weg uit de baby bubbel omgeving en vol in de ontspanning. Toen ik terugkwam van vakantie was ik ook echt klaar om weer te beginnen met werken.
Overleggen
Mijn werk begon met overleggen met mijn medewerkers. Hoe is het gegaan? Waar liepen ze tegenaan tijdens mijn verlof? Wat kan er beter? En meteen al brainstormen voor de komende tijd. Mijn bedrijf bestaat 8 jaar en waar wil ik mij op gaan focussen de komende tijd.
Master to-do list
De laatste weken popte er (zoals gewoonlijk) ideeën en verplichtingen op die ik niet wilde vergeten. Ik zette alle acties (korte en lange termijn) samen in een masterlist. Hiermee ben ik aan de slag gegaan op mijn eerste werkdag.
Themadagen
Ik heb voor mijn verlof altijd met themadagen gewerkt. Zo had een dag specifiek voor alle webshop gerelateerde zaken, een dag voor het opnemen van videos, een dag voor het monteren van de video’s en de vrijdag gebruikte ik altijd voor projecten en reflectie. Ook dit keer heb ik weer themadagen geformuleerd. Ik wil nog meer met video gaan doen (ook voor het Youtube kanaal van My Lovely Notebook) dat echt minimaal 1 dag helemaal in het teken staat van het opnemen van video’s. Wil je meer weten over themadagen, lees dan dit blog: Productiever door werken met themadagen.
Planner
Toen was de stap om de to-do’s van mijn master to-do list in te plannen in mijn planner op de juiste (thema)dagen. Ik gebruik nog steeds de Daily Goalsetter planner van Mål paper en gebruik hierbij de 1-3-5 plan methode (download hieronder het gratis e-book met deze plan methode). Zo vulde mijn planner zich meteen voor de komende dagen.
Inbox bijwerken
Natuurlijk zijn er veel emails aan mij gericht blijven liggen in de inbox. Ik heb deze week een beginnetje gemaakt om de eerste mails met een paars vlaggetje al weg te werken. De rest komt volgende week. Ik wil namelijk niet starten met allemaal verzoekjes van mensen die iets van mij willen, dat is te overweldigend nu. Ik wil vanuit mijn eigen wensen en energie starten en ik denk dat het goed gelukt is.
Hoe heb de eerste week ervaren?
Ik vond het stiekem makkelijker om weer te beginnen dan van te voren gedacht. Je zit er toch heel snel weer in. Wel moet ik mijn ‘pudddig brein’ dat snel is afgeleid weer even leren focussen en weer wat productiever worden. Nu is het allemaal nog wat gefragmenteerd. Maar goed, ik geef mijzelf ook de tijd om te wennen aan het werken. Het is niet niks om er zo lang uit te zijn. De komende tijd richt ik mij vooral op de Youtube kanalen van My Best Self en My Lovely Notebook. Zodra er meer tijd en ruimte komt, zal ik ook weer regelmatiger gaan bloggen. Ik merk dat ik zo veel ideeën heb dat ik alles eerst goed moet kanaliseren. Of het in een goede strategie wil gieten dan als een dolle nu te gaan rennen. Maar het komt goed, ik heb er vooral veel zin in om jou via welk medium dan ook te inspireren.
Wil je zien hoe de eerste werkweek was? Bekijk dan deze vlog.
No Comments